Nyugdíj-ügy

Sokan hisztiznek, hogy Orbán “elveszi” a nyugdíjakat. Szeretném a ma elérhető információk alapján tisztázni a dolgot.

Matolcsi azt mondta, hogy 2012-ben ezt a pénzt visszaadják a pénztáraknak. Azaz nem el-, hanem kölcsön veszik bő egy évre.
Ha ebbe beleroppan egy pénztár, akkor az megérdemli.
Amit “elvesznek”, az ennek a befizetett pénznek a hozama, mert a bankok erre nem fizetnek majd hozamot az ügyfeleiknek, de a korábbi befizetéseiket tovább kamatoztatják.
Szóval egy-egy ember kb. az éves fizetésének 8%-ának (ennyi megy a magánnyugdíj-rendszebe) a 8%-át bukja, ez szerintem éves szinten párezer forint.
120.000-es fizetésnél 9216 Ft körül lehet _évente_, ha 8% hozammal számolnánk, de ennyit sem szoktak adni a nyugdíjpénztárak, inkább átlagban 5% körül, akkor meg kb. 5000 Ft-ról beszélünk. Ennél elvileg több jön vissza átlagban a 16%-os egykulcsos adó miatt, ami 17% helyett jár majd.

47 megjegyzés a(z) „Nyugdíj-ügy” bejegyzéshez

  1. giovanni54 mondja:

    Ennél az összegnél, amit írsz, jóval több az összeg, amit a pénztárak ÚN. “működési költség” címszó alatt kamatmentesen lenyelnek évente, úgyhogy szerintem LFS.
    Legfeljebb csökkentik az irodaházban az 5 m2-re jutó léhűtők számát.
    Esetleg a befektetéseket kezelő bankokkal is elkezdenek komolyabban tárgyalni.

  2. Alfa mondja:

    Nana.
    Nem a hozamot veszik el, hanem a pénzt magát.
    Berakják az állami rendszerbe. Ami magában nem lenne baj, hiszen ott jó nagy hiány van és ezt a hiányt közösen kell fedeznünk, másra nem számíthatunk.
    A gáz csak az, hogy
    1. Hiszi a piszi, hogy visszadják, szemlátomást eszükben sincs. Ha tehetnék azonnal beszántanák a magánpénztári rendszert.
    2. Civilizált jogállamban nem csinálnak ilyet. Ha én belépek egy rendszerbe abban a hitben, hogy saját számlámra évente gyűjtögetem majd a pénzt, akkor morbid, ha egyszer csak úgy dönt az állam, hogy most egy évig (vagy még tovább?) felejtős a történet, megy a zseton a nagy büdös közösbe.
    3. Az indoklásul hozott demagógia elszomorító.
    Miért kell mindig hazudozni?

  3. Meister mondja:

    Alfa: lehet revideálom magam, mégsem úgy tűnik, hogy vissza fogják adni. Nem tudom, hogy akkor hogy “kompenzálnak” majd.

  4. Alfa mondja:

    Valami olyasmit emlegettek, hogy majd 2012 után pár évig kicsit többet adnak a magánpénztárakba.
    Csak egyrészt kérdés, hogy ki az a hülye, aki ezt elhiszi, másrészt mit kap az, aki közben elpatkol. Vagy a családja, aki kurvára rá lenne szorulva.

    Mindegy. Ott követik el a hibát, hogy ész nélkül hoznak radikális döntéseket. Radikális döntésekre szükség van, de 20 küldetéstudatos jogász döntéseiből nem fog jó kisülni. Nem értenek semmihez és legfőképpen nem értenek a jó emberek kiválasztásához. Kontraszelektált politikusok és még bölcsesség sincs mögöttük, fiatalok hozzá, rendes huzamosabb produktív munkában sosem vettek részt. Minden politikus ilyen persze, csak a rosszabbakban ez nem tudatosul…

  5. Contra mondja:

    A szándék jó, a kivitelezés kaotikus.
    Pedig nagyon egyszerű a megoldás. Természetesen államosítani kell a magánnyugdíjpénztárakat, meghagyva az egyéni számlavezetést. Amikbe gyalázatos módon kötelező volt a belépés. Ezesetben ugyanis a haszon az államnál marad, nem kerül magánzsebekbe. A hozam pedig biztosabb.

  6. vanchu mondja:

    Azám, államosítsunk! Vissza a szocializmust! Más se hiányzik…

    Simán létre lehetne hozni magánnyugdíj-pénztárat állami tulajdonossal. Aztán ha olcsóbban vezeti a számlát, akkor előbb-utóbb átlépnek oda az emberek. (nemmellesleg az átlépési költséget is ideje lenne rendeletileg valami épeszű összegre redukálni)

    Csak hát a kormány MOST akarja ELKÖLTENI a pénzt, amit éveken keresztül gyűjtögettek máshol az emberek.

  7. Alfa mondja:

    “Amikbe gyalázatos módon kötelező volt a belépés. Ezesetben ugyanis a haszon az államnál marad, nem kerül magánzsebekbe.”

    Tudod mit, had döntsem már el, hogy enyves kezű állam bácsinak akarom-e adni a pénzemet! Én inkább magánbefektetőkre bízom.
    Te maradhatsz a kommunizmusnál, nekem nem kell.

  8. Meister mondja:

    Alfa, igazából az a fő baj, hogy senki nem fizeti a járulékát a valós fizetése alapján, s így a magán-rendszerből nem fognak kapni semmit.
    Én pont tegnap néztem meg, 33 éves koromra a magán-rendszerben 2 millió forintom gyűlt össze, ebből 400.000 Ft hozam volt a tavalyi évben (igen, Aegon nagyon jól muzsikált tavaly).
    Ilyen “felhalmozás” mellett, 30 év múlva ebből nem sok havi apanázst fogok kapni én sem, holott elmondhatom talán, hogy az másodállásaimmal együtt azért talán a felső 100.000-be tartozom ebben az országban, s bejelentve, mindent rendesen fizetve vagyok foglalkoztatva….

  9. Meister mondja:

    Alfa: egyébként azt hiszem, ha megszűnik a magánnyugdíjrendszer, akkor én is visszateszem a pénzem az állami rendszerbe, mert akik maradunk, mi fizetnénk a pénztárak működési költségeit, ami már most is 5% körül van, ez később még lehet nőni is fog.
    Persze az önkéntesen gondolkodom ugyanakkor, de lehet inkább beleszarok, s elkezdek spórolni, s veszek egy lakást, amit kiadok majd ha öreg leszek. Abból lesz nyugdíjam. :-)

  10. vanchu mondja:

    Meister!
    Ha visszateszed az államiba, akkor azt a jövő évi költségvetésben el fogják tapsolni. Volt/nincs. Ennyi.

    Az önkétes natív bukás. Magadnak tartalékolj, az jó ötlet.

  11. Meister mondja:

    vanchu: szerintem az még nem biztos, hogy natív bukás.
    Gondolj bele, hogy ha mostantól abszolút nem megy pénz a magánbiztosítóhoz, akkor ami most nekem benn van, az nem fial sokat a következő 30 évben, hiszen elmegy a “haszon” költségre a banknál.
    Miközben az állam bácsi azt fogja mondani, hogy ők 30%-kal több nyugdíjat adnak, ha visszamegyek az államiba*.
    Ez esetben visszamegyek.
    De még nem látok tisztán.

    *: 2 millió forint 30 év múlva sem lesz annyi pénz, hogy abból (mai áron számolva) havi 5.000 Ft-nál többet tudjak kapni a banktól az állami nyugdíjat kiegészítendő.

  12. vanchu mondja:

    Szerintem:

    A nyugdíjjárulékot fizetni kell, csak az a kérdés, hogy hova. A magánnyugdíj-pénztári rendszert egy intézményesített lopásnak tartom (gecidrágán vezetik a számlát) de legalább valami marad. Az állami meg egy feneketlen katlan.

    Ahogy egyre több olyan ember megy nyugdíjba, akik egész életükben csalták a járulékot, úgy lesz egyre inkább bukó az állami nyugdíj.

    Az állam bácsi meg ígérhet nagyot, merészt… Aztán ha mégse? Kin fogod ezt 30 év múlva számon kérni? Egyelőre annyi a tény, hogy amit éveken át gyűjtögettek az emberek, azt már jövőre elköltik. A többi meg natív marketing.

  13. Alfa mondja:

    @Meister, vanchu:

    Fogalom nélkül vagytok.
    1. A magán rendszerben legalább az én pénzem gyűlik és nem az állam tapsolja el. Nem a pillanatnyi kormánytól függ, hogy mennyi a nyugdíjam.
    2. Ha megnézitek _bármely_ befektetési alap tájékoztatóját, akkor igen hamar kiderül, hogy azokban is hasonló kezelési költséget számolnak fel. Csak ők elrejtik a hozam mögé. Minimum 2% az _éves_, tőkére vetített kezelési díj, itt-ott a vételi jutalékot is %-ban adják meg (1, másfél, de akad 7%(!) is. Számlavezetési díj van értékpapírszámláknál is. Állambácsi kamatadó formájában megsarcolja a hozamodat. Aztán mégis veszik az értelmes emberek, ezermilliárdokért. Pl. csak az ERSTE Ingatlan Alap 183 milliárd Ft-ot kezel. Egy alap a több száz belföldiből. (Kérdezzétek meg pár proletár haverotokat, hogy van-e befektetési alapjuk…)
    Nevetséges, hogy a sok pénzügyileg segghülye ember bedől ennek az idióta kormányzati demagógiának, hogy jajdesok az 5% egyszeri kezelési költség. Nem kevés, rendben van, de ebből a hozamot infláció szintjén garantáló(!!!) Garancia Alapot tartanak fenn a pénztárak, míg ha egy befektetési alap árfolyama a felére esik, akkor így jártál, buktad a pénzed felét.
    3. Az 5% költséget a befizetések után számolják fel, ha nincs befizetés, akkor kurvára mindegy hányan lépnek vissza, akkor sem kell többet fizetned. A működési költségeket is általában a tőke arányában számítják, tehát ez sem függ a visszalépők számától. Ha sokan lépnek vissza, akkor adminisztratív teher nekik, ami költség növelő. Meister, ha annyi eszed van, hogy a saját millióiddal akarod szponzorálni a 2011-es költségvetést, akkor tegyed.
    Ha neked hiteles az állami kommunikáció egy szőke libával az élen, akkor egészségedre, bízd rájuk a pénzedet.

    Ez az egész disputa siralmas, az ügy egy alkotmányellenes törvényhozás által bűnszövetkezetben elkövetett csalás, lopás + hazudozás. Ilyen dolog egy értelmes jogállamban nem merül fel. Jobb helyeken nem lehetetlenítik el az öngondoskodást.

    Erre szavazott a sok birka, most megkapja.
    Minimálbér megadóztatása, elvont adójóváírás, devizahitel szopás svájci frank alapon, magánnyugdíj ellopása.
    Most majd rájön a sok mélymagyar proletár, aki bedőlt ennek a Viktor nevű gengszternek, aki csak a javukat akarja. Hát most odaadhatják neki…
    Szerencsétlenek.

  14. Alfa mondja:

    http://www.aegonnyugdij.hu/sites/default/files/upload/files/tajekoztato_mpt_tagoknak.pdf

  15. Meister mondja:

    Alfa, ezt tegnap már olvastam én is. :-)

    A fenti írásodra meg annyit, hogy én sem akarom elkapkodni a dolgot, de meg kell várni, hogy a kormány milyen opciókat kínál fel.
    Mert ha azt mondja, hogy “hagyhatom a mostani helyen” a pénzem, de akkor az állami nyugdíjrendszer csak 18.000 Ft-ot fog adni, vagy mehetek át az állami rendszerbe, s akkor sokat fog adni, akkor átmegyek az állami rendszerbe, s elkezdek újra egy 2 milliós saját megtakarítást, amihez nem nyúlok, csak hozzáadok, s telibeszarom az egészet. :-)

  16. vanchu mondja:

    Alfa:

    Egy alapkezelő NEKEM fizessen, amiért őt választom és ott tartom a pénzem. Ugyanmár. Különös tekintettel a nyugdíjra, ahol a befektetési lehetőségek is elég korlátozottak. 5% alkalmasint horror pénz azért, hogy egy szoftver állampapírba forgassa a beérkező pénzt (ekkora tételben). Érdekes módon az önkéntes nyugdíjszámlát 2%-és el tudják vezetni.

    Az index azt írta (ha gondolod előtúrom a forrást), hogy egy átlag pénztártag évi 120.000 forintot fizet be. Azaz átlagosan évi 5400 forintért vezetik a számlám. Érdekes módon ennél még az OTP is olcsóbb, ott évi 3348 forintért megvan a számlám (amihez ráadásul hozzá is férhetek bármikor), a havi (és nem éves) kimutatásom, meg a bankkártyám(!), meg még faszomtudja mi minden.

    Ezek alapján tartom intézményesített lopásnak. Gecidrágák a pénztárak, ráadásul irreálisan drága az átlépés egyik pénztárból a másikba, így verseny se nagyon van.

  17. Meister mondja:

    Plusz, hogy ha 5 évnél gyakrabban lépsz át egyikből a másikba, akkor bukod a garanciát, hogy az inflációt mindenképpen megkapod.

  18. Alfa mondja:

    vanchu:
    “Egy alapkezelő NEKEM fizessen” - engedd meg, hogy ezúton nevesselek ki a világ _összes_ alapkezelőjének nevében.

    A nyugdíjpénztárak nem csak állampapírba fektetnek, részvénybe is. Aegon-nál pl. Te döntöd el, hogy milyen jellegű legyen a portfóliód, 3-ból választhatsz.

    Már csak az a kérdés, hogy miért bízzam arra a kormányra a pénzemet, aki azt hazudja a népnek, hogy veszteségesek a pénztárak (ami legfeljebb 1-2 évre volt igaz, a válság miatt szinte _minden_ részvény jellegű befektetés veszteséges volt), holott a valóságban _hosszú_távon_ elég csinos nyerességek vannak.
    Nekem is az Aegonnál 2009-ben, mint Meisternek, majdnem 500 ezer hozam, befizetéssel együtt 1.1 millió növekedés 1 év alatt.

    Ez az a pénz, amiért évek óta legálisan, leadózva robotolok a versenyszférában. Hát a kurva anyját annak, aki ezt is el akarja venni és odaadni a sok kamu rokkantnyugdíjasnak, segélyezettnek és egyéb ingyenélőnek.
    Mindezt azért, mert Orbán ki akar pipálni a sok választási hazugságból egyet és tényleg adót csökkent a 2014-es választási győzelem érdekében, közben folytatja a Gyurcsány féle elkúrást és baszik reformokat csinálni a pénzégető rndszerekben.
    Ezt még úgy sem akarom, hogy az adócsökkenéssel én is jobban járok (Amíg van állásom). Mert vannak elveim és én nem akarok egy elbaszott szar ország szar rendszerének haszonélvezője lenni.

  19. vanchu mondja:

    Részvénybe elég korlátozottan fektethet egy nyugdíjpénztár, sokkal korlátozottabban, mint egy kommersz alapkezelő. De kb. ennyi a védelme a pénzemnek.

    A nyugdíjszámla alapvetően egy megtakarítási számla. Berakok rá havi x forintot éveken (évtizedeken) keresztül, és kapok rá valami változó kamatot. Ezt a fajta számlát a legtöbb bank ingyen vezeti (és a kamtból finanszírozza, nyilván), de az egész mögött ott van a garanciám a bank bedőlésének esetére is. Rock-solid. És ezzel együtt se teljesít szignifikánsan rosszabbul, mint a nyugdíjalapok általában “klasszikus”-nak nevezett, kis kockázatú portfóliója. Sőt. Időnként még jobb is lenne, ha nem kéne kamatadót fizetni. Ez a bajom.

    Semmi gondom nem lenne a nyugdíjpénztárakkal, ha legalább a lekötött betét vagy az állampapírok kamatait hoznák. De ez egyelőre kurvára nem megy, és még a kockázatom is nagyobb ott.
    —-
    Mindazonáltal a magánnyugdíj-számlát még a fentiekkel együtt is sokkal jobb dolognak tartom, mint az állami rendszert. A fidesz meg a pénz lenyúlása helyett szarjon sünt.

  20. W3ber mondja:

    Alfa komolyan ezért jár fel hogy hülyeségeivel itt fárasszon benünket meg vanchu gyerek is bravó.
    Meister:Aki korpa közé keveredik,azt megeszik disznók.
    Contra legalább értemesen szólt hozzá.Tömören megfogalmazta hogy mit akarnak.

  21. Alfa mondja:

    W3ber. Köszike, hogy érveiddel megvilágítod a sötétben tapogatózó nyomorultak számára a dolgokat. :)
    Csak így tovább!
    Hiába, nagy úr a kognitív disszonancia.

  22. W3ber mondja:

    @Alfa:Attól nem esek hasra előtted mert idegen kifejezésekkel dobálózol,sőt lámpát sem tudok gyújtani sötét fejekbe!Köszi szépen azon vagyok hogy továbbra is megőrizzem józan eszem:)Cheers.Nem kell érvelni mert így van hidd el nekem és pacsi.

  23. Contra mondja:

    Aki az államosítás kapcsán kommunizmusról beszél, az semmit sem ért és semmit sem tanult a történelemből. Aki pedig jobban bízik egy tőzsdéző magánbefektetőben, mint az államban, az egyenesen hülye. Az állam ugyanis sokkal nehezebben megy csődbe, mint holmi magánbefektető, s az állam haszna a közös haszna. Ez teljesen nyilvánvaló, csak fel kéne ébredni az idióta liberális betegségből.
    Hogy az állam most akar fizetni a befizetésekből? Jó reggelt kívánok, eddig is így volt, ugyanis rohadtul fogyunk! De ez persze liberáliséknál nem számít, ők gúnyolódni szoktak a “nemzethalál-vízión”, noha az összefüggés teljesen világos. Forrásra van szükség, és kész. Tetszett volna néhányaknak nem tapsikolni a kommunista-liberális hazaáruló bűnözők tolvajlásához!
    Csak hogy mindenki képben legyen nyugdíjügyben:
    http://tinyurl.com/2wcqx94
    A kormány egyébként - mint oly sok más ügyben is - szerencsére magáévá tette a Jobbik javaslatát.

  24. Alfa mondja:

    Contra:
    A belinkelt cikknek max 35%-ban van igaza. A magánpénztári rendszer forrást vont el az államiból és hibás módszerrel lett bevezetve. De ettől még alapjában nem lenne rossz. A többi hazudozás a nulla hozamokról és a hatalmas költségekről csak a fideszes papagájkommandó visszhangja. Lásd amiket korábban már írtam (és Meister is megerősíthet a saját számlájával).
    Érdekes továbbá, hogy Szlovákiában pont más irányba haladnak. A jobboldali Druzdina kormány által bevezettett magánpénztári rendszert megtorpedózta Orbán helyi hasonmása (azaz Fico), a mostani szerencsére újra jobbos kormány pedig újra visszaállítja a rendszert.
    http://portfolio.hu/cikkek.tdp?k=3&i=141092&is=1
    A biztonságról:
    Talán elkerülte a figyelmedet, amit írtam, azaz hogy a nyugdíjpénztáraknak törvény szerint garancia alapot kell fenntartani.
    Az, hogy szerinted az állam mennyire megbízható, az enyhén vicces, lásd még Görögország, meg a mindenkori magyar kormányok törvénysértései, a kiszámíthatatlan és igazságtalan adórendszerek, stb..
    A közös haszonra hivatkozás sajnos kommunista betegség. pár éve még itt sírtatok, hogy az állam segélyezi a cigányokat meg egyéb ingyenélőket, most meg mindez rendben van, ha Orbán csinálja. Vicces. Átalakítás helyett csak pénzt von el. Köszi.
    Te meg itt véded a zavaros ideológiáid mentén, amiket hetente kénytelen vagy újrafogalmazni, ha le akarod követni a kormány szélkakas politikáját…

  25. Alfa mondja:

    http://index.hu/gazdasag/magyar/2010/11/16/cafolja_matolcsyt_az_ngm_nyugdijtanulmanya/

    hazudtunk reggel, éjjel, meg este…

    valamint:
    http://velemenyvezer.blog.hu/2010/10/18/az_allam_magannyugdijasai/fullcommentlist/1#c11324795
    Szerintem azt a kérdést is érdemes feltenni, hogy mire adtak felhatalmazást a választók? És erre van írott, szignózott válaszunk.
    Erre:

    ” Nem engedjük, hogy az állami nyugdíjak mellett szolgáltatást biztosító magánnyugdíj-pénztári rendszer megtakarításai veszélybe kerüljenek. ”

    (Fidesz Nemzeti Együttműködés Programja 68.oldal)
    http://www.parlament.hu/irom39/00047/00047.pdf

  26. Contra mondja:

    A közösre való hivatkozásnak iszonyúan semmi köze a kommunizmushoz. Javaslom tanulmányozni például a vérszerződést, vagy egy jóval későbbi korból XIII. Leó, pápa Rerum novarumját. Az a baj a magdfajtákkal, hogy elképesztően tájékoztatlanok vagytok.
    Az ingyenélő cigányok segélyezésének semmi köze a nyugdíjrendszer problematikájához.
    Természetesen véletlenül sem kell hetente újrafogalmaznom semmit, egyrészt azért, mert szilárd világképpel rendelkezem, másrészt meg azért, mert egyáltalán nem kelkl igazodjak semmilyen kormány semmilyen politikájához.

  27. Alfa mondja:

    Kis olvasnivaló.
    http://index.hu/gazdasag/penzbeszel/2010/11/24/jobban_szeretjuk_a_miniszterelnokot_mint_a_sajat_penzunket/

  28. Alfa mondja:

    http://hirszerzo.hu/profit/20101124_matolcsy_magannyugdijpenztar_atlepesek

  29. Alfa mondja:

    Contra drága, most próbáld meg megmagyarázni, hogy miért nem kommunista ez a kormány…

  30. Meister mondja:

    Kemény, még én sem tértem magamhoz.

  31. Alfa mondja:

    Most mit mondjak?
    Ha nem hazudnak abban, hogy megcsinálják az állami nyugdíjrendszerben az egyéni számlákat és inflációkövető módon kiegészítik az eddigi magánmegtakarítást (vagy a keletkezett töbletet felmarkolhatom) ÉS 40 nettóval többet kapok jövőre, én jól járok. De ettől ez még nem jogállam.

    Az a sok butuska fülkeforradalmár szopja be, aki nem vette észre, hogy:
    1) Orbán jogászbandája nem ért semmihez (a kormányzáshoz sem)
    2) 15 éve folyamatosan hazudnak. Utóbbi időben jobbára azt, hogy a magyarság érdekeit nézik. Muhaha.

    Egyetlen dolgot néznek, hogy a klientúrájuk évtizedekig hatalmon maradhasson, beolvasztva vagy kiseprűzve a régi kommunista gárdát. Nem elvi vagy erkölcsi kifogásuk van az MSZMP-vel, hiszen ők is ott szocializálódtak, csak a hatalmat akarják elvenni tőlük. Aki behódol, az beszállhat a buliba, még köztársasági elnök, pénzügyminiszter vagy jegybankár-milliárdos is lehet. Aki ezt nem vette észre és boldogan Gyurcsányozott meg oligarcházott a Kossuth téren, az talán akkor sem jön rá erre, amikor nézegeti majd a 220 bruttóról szóló fizetéspapírját, amiből jövőre kevesebb marad…
    Ja, és legjobban a Jobbik behülyített szavazói szívják meg, akik kikaparták a gesztenyét Orbánnak a permanens feszkózással. Mennyi a bruttótok gyerekek? Be vagytok egyáltalán jelentve legálisan? Mi lesz a következő választáson? Kapaszkodhattok az 5%-ért, Orbánra nem tudjátok majd rásütni hogy kommunista, neki kétszázmilliárdja lesz kampányolni, nektek meg másfél…

  32. Alfa mondja:

    Érdemes végignézni az elmúlt 2 hónap kormányzati nyilatkozatait is nyugdíj ügyben. Folyamatos csúsztatás, hazudozás, majd erőszakoskodás, amikor kiderült, hogy nem dől be senki a kormány hülyítésének.
    Nem azt mondom, hogy Gyurcsány jobb volt (mert nem), de Bajnaival előrébb lennék (persze a mocsok MSZP nélkül, ha lenne egy normális párt, ami normális programot támogatna).
    Ez már az új parlament alakulásakor is látszott, volt egy jövőbe mutató beszéd és a múlt sötét hangja.
    A baj csak az volt, hogy az utóbbit mondta Orbán és előbbit a Bajnai…

  33. Contra mondja:

    Még egyszer, gyenge képességűek kedvéért:
    1.) az eltérített közpénz (márpedig a törvény által kötelezően befizetendő összeg egy részének állam általi magántőzsdézésbe utalása közpénz eltérítése) nem magánmegtakarítás.
    2.)Tehát semmiféle magánvagyon ellopásáról nincs is szó, pusztán a magánhasznot hozó közpénzek rendeltetési helyükre való visszatérítése történik.
    3.) A közpénzek magánhaszonná trükközése konkrétan a hűtlen kezelés, netán a sikkasztás bűncselekményét bőségesen kimeríti.
    4.)A nagyipari hűtlen kezelés, netán sikkasztás a költségvetés hiányát erősen megnövelte, hiszen a 4-5 százalékos működési költséggel működő magánpénztárak csak 1 százalék körüli hasznot voltak képesek realizálni, vagyis veszteségesen működtek. Mindezek miatt a költségvetés évente 3-400 milliárdos pluszhiánnyal szembesült. Ennek betömésére 6-8 százalékos hiteleket vett föl, amit - logikusan - azok is fizetnek, akik minimális hozamot könyvelhettek el a magánpénztárakban - összességében tehát ők is rosszul jártak. De hát ezt a neoliberális méreggel paralizált elméjű ostobák nem képesek felfogni, hiszen ezeknek a gondolkodás nem erős oldaluk. Aki pedig a tolvaj Bajnaiban bármilyen jövőt látott, az nyilvánvalóan orvosi kezelésre szorul.

  34. Alfa mondja:

    Contra, ha a kiváló képeségeddel annyit fel fogtál volna, hogy a befizetéseket terhelő egyszeri működési költséget nem kellene a teljes vagyonon keletkező nettó hozam mellé állítani, mivel a kettőnek semmi köze egymáshoz, akkor lenne értelme veled erről beszélni.
    Ha nem lenne meg az a pénz, akkor miért igérgetne az állam infláció feletti hozamoknál kifizetést a visszalépőknek? Csak nem reálhozamok voltak?
    Akkor miért hazudik eltűnt pénzekről orbán, selmeczi meg matolcsy?

    Ahhoz mit szólsz, hogy az államosított magánnyugdíj vagyon egy részét már idén elkölti folyó 2011-es költségvetési tételekre (nem nyugdíjra!) az állam, a maradékkal foltozza az állami TB hiányt?
    Vajon mi lesz 2012-ben 13-ban, stb.?
    Mit fognak államosítani?
    Mitől válik fenntarthatóvá az állami nyugdíjrendszer?

  35. Meister mondja:

    Pont pár perce szedtem össze, nem neked szánva a hangnemet :-):

    A Generallit kivéve melyiknek is volt értékelhető a teljesítménye szerinted 10 éves időszakban? (A generalli ugye 2009 óta ad csak adataot):
    http://www.pszaf.hu/data/cms2127509/nyphozamok_2000_2009.pdf
    A növekedési portfólió 0% és 8% közt hozott. Ez szar. Ha erre te azt mondod, hogy ez jó hozam, hát akkor nem tudom mit mondjak. Miközben az infláció 5.9% volt 10 évre átlagban, azaz ha azt leveszük belőle, sokan, sokat buktak.

  36. Alfa mondja:

    Meister:
    A lentieket nem személyesen neked írom, tudom, hogy Te sokkal értelmesebb vagy azoknál, akiket megcímzek ezzel és sajnos úgysem olvassák a blogodat
    A növekedési portfóliók többsége 5-9%-ot hozott átlagosan. Volt egy -2% a listádban. Honnan szeded azt a 0-8%-ot?

    Ebben a 10 évben benne van egy akkora világválság, ami 1929 óta nem volt. 30-40%-os buktával. Amit egy év alatt sikerült majdnem mindnek ledolgozni, a legtöbb már megveri az inflációt, vagy csak kicsit marad alatta.

    Szögezzük le (megszámoltam a file-ban amit linkeltél a magánpénztárakat):
    44 portfólió megveri az inflációt
    7 portfólió kicsivel alatta marad
    3 portfólió (1 pénztár, kicsi 2006-ban alakult) csúnyán minuszos.

    További 25 év, évente 2-3% reálhozam és elégedett leszek a nyugdíjammal. Persze ezt nem kötelező megérteni, egyszerűbb Selmeczire hallgatni, aki biztos ért hozzá és további “botrányokkal” fenyegetőzik. Egy botrányról tudok, ezt a buta libát egyáltalán felelős pozícióba engedték, ezen például az egész világ röhög.

    1-2% bukás egyébként nem lenne sok (bár nyilván sajnálatos az érintett tagoknak), legfeljebb a fidesz kommunikációban csinálnak hangyából elefántot - korrekt értékelés és elemzés helyett.
    De ők a 1-3.5%-os pénztári vagyonkezelési díjterhet is 5%-nak hazudják. Egyébként évek óta csökken a díj, ma már mindenhol 2%, néha 1% alatt van:
    http://www.pszaf.hu/data/cms2243499/nyptagok_dijterheles_200_2009.pdf

    Most mondom megint, nyisd meg bármely befektetési alap részletes tájékoztatóját, érdemi munkát végző (nem csak államkötvényt vásároló) alapnál nem fogsz 2% alatti vagyonkezelési díjat találni. Plusz valahol a vásárlásnál is felszámolnak egyszeri 0.5-1,5% (vagy nagyobb) jutalékot. Dehát ehhez is már érteni kellene, nem csak szajkózni amivel a HírTV-n hülyítik a népet.

    Persze a CHF árfolyamot, vagy az államháztartási hiányt nem emlegetik annyit, még azt gondolná az istenadta nép, hogy a kormánynak köze van a gazdaságpolitikához és nem a fidesz által sugalt gonosz külföldi tőke akarná sanyargatni a népet (ami persze ordas baromság). Visszatértünk a Kádár rendszerbe, ha valamit elkúrunk, egyszerűbb a gaz imperialistákra fogni.
    Nyilván direkt pikkelnek Magyarországra, de Románia vagy Szlovákia jobban bejön nekik. Pedig ezekben is jobboldali kormány van, nem is értem, azokat miért szeretik…
    Illusztráció:
    Regionális országkockázati felárak alakulása az utolsó negyedévben (10. oldal):
    http://www.cmavision.com/images/uploads/docs/CMA_Global_Sovereign_Credit_Risk_Report_Q4_2010.pdf
    Feltűnő, hogy a visegrádi négyekről már felesleges beszélni, ui. Magyarország már a Balkáni táborból is kilóg. Pedig ez nem vicc, az államadósságban ezeket Te is meg én is évtizedekig fogjuk fizetni. Nem elég a devizahitel, ide még ezt is…
    Köszönjük szépen fidesz, köszönjük a jogászfiúk dilettantizmusát!

  37. Contra mondja:

    Az ország szarban van, mert a lieblingjeid szétlopták. A nyugdíjrendszer pedig így is, úgy is fenntarthatatlan a jelenlegi formájában. Egyetlen kiút van: kurva sok gyereket kell csinálni. A nyugdíjrendszer jelenlegi formája pontosan arra ösztönöz, hogy a társadalom felfalja a jövőt. Az eltérített közpénzek visszatérítése időnyerés. Aki most időt nyer, életet nyer, a jövőfelzabáló világrend ugyanis épp összeomlik, kéretik a szemet kinyitni és látni. Persze nem muszáj, lehet majd később csodálkozni.

  38. Alfa mondja:

    Contra:
    Teljesen egyetértek, tényleg ez a gond.
    De a kormány most csak leépít egy működő nyugdíjmegoldást, az onnan kinyert pénzt “időnyerésre fordítja” (magyarul a változatlan államháztartási rendszerben elveri) és közben semmilyen változást nem hajt végre a pénzégető rendszerekben.
    Totál hiteltelen az egész.
    Egyrészt ugye ők a nemzetmentő ellenzék, akik 8 éve készülnek a kormányzásra, ehhez képest nincs egy épkézláb programjuk és 7-8 hónap alatt nem csináltak semmit. Van helyette hozzá nem értés Szíjjártóval, Matolcsyval, Selmeczivel.
    Másrészt a legtöbb eddigi intézkedésük körül csak a nettó hazudozás ment, két szóban összefoglalva pénz és hatalom - erre hajtott rá a kormány. Látszatintézkedések, felesleges konfliktuskeresés, árfolyamromboló kijelentések és kézivezérlésű pártkatonák kinevezése mindenhová (kormányzati poziciókra természetes lenne, de a rendszer működőképessége érdekében szükségszerűen hitelességet elváró intézményekbe hiba). Élen Skicc Palival (moszt szólok kommunista káder, ezek után hiteltelen bármilyen komcsizás a fidesz részéről). Vagy ott van Szász “Mr. százmilliós végkielégítés” Károly és Domokos, akik első füttyre elkezdték a szakmaiatlan hazugságokat ontani intézményükből, amint kampányolni kellett a nyugdíjállamosítás mellett. Nem véletlen, hogy 2%-al több kamatot kell fizetnünk mint Csehországnak, Orbánék fél év alatt elkúrták azt a hitelességet, amit Bajnai összeszedett. Kiszámíthatatlan az ország.

  39. Meister mondja:

    “7-8 hónap alatt nem csináltak semmit.”
    Na, ez nem igaz. Mint az úthenger dolgoznak.
    Lett 16%-os egykulcsos, ez világszinten kedvező, a rendkívül kedvező társasági adóval együtt, szinte adóparadicsom lettünk.
    Lett családi adózás, az egyetlen megoldás arra, hogy előbb-utóbb legyen népszaporulat, s ne csak a norvég atomfizikus kisebbség körében.
    lett médiatörvény, ami ugyan nem tökéletes, de végre hozzányúltak a nagyonszar 15 éves médiatörvényhez.
    Lett kettős állampolgárság, stb…
    Szóval maradjunk annyiban, hogy — ugyan nem tökéletesen — de dolgozik a fidesz, s ennek az országnak, s a gazdaságnak most pont ez kell. Ha az elmúlt 8 évben ilyen szinten lettek volna döntések, nem sikerült volna 8 év alatt az elsőkből az utolsó utáni helyre (közvetlen Irak mögé) csúszni a listán…

  40. Meister mondja:

    Árfolyamok:
    2010-05-14-én az EUR 275,010 Ezen a napon volt az alakuló ülés a parlamentben, ha jól rémlik.
    Ma, 2011-01-12 az EU 276,020
    Akkor miről beszélünk?

  41. Alfa mondja:

    Nyilván viccelsz, vagy csak a fejed a homokba dugod.
    Sajnos megint nem néztél rendesen utána, de persze az általad idézett adat is megtévesztő.

    1) A lényeg, a lakáshitelek döntő többsége CHF-ben van.
    2010 elején 180-188 között mozgott a frank.
    Az utóbbi fél év a 210-225-ről szól, egyszer volt pár napig 200 alatt.
    http://www.xe.com/currencycharts/?from=CHF&to=HUF&view=1Y
    Kb. 20%-al fizet többet a magyar azért mert nincs Viktor mellett egy ember se, akinek lenne fogalma az árfolyampolitikáról. Ezen egyébként nem kell meglepődni, mit vársz egy olyan párttól, amiben a bank és a tőzsde szitokszó.

    2) Május előtt 270 alatt volt az eruró, a választások után egyből megugrott. Mivel a leendő kormányzó párt tervezett gazdaságpolitikájáról semmit sem lehetett tudni. Ma se sokat, de mind1.

  42. Alfa mondja:

    Meister:
    Egy dolgot mondjál, ami nem szimbólikus és a pazarló, röhejesen elavult állam reformjáról szól!

    Az egykulcsos adó jó próbálkozás, csak pont akkor enged el költségvetési bevételt, amikor legalább kommunikáció szintjén azt kellene igazolni a külföld felé, hogy rendben lesz az államháztartás.
    Semmi garancia rá, hogy az egykulcsos adó beindítja a növekedést, mert mint azt minden elemző elmondta elsősorban a gazdagabbak járnak jól, és ők nem a belső termelést fogják élénkíteni, hanem megtakarítanak, importcikkeket fogyasztanak és külföldre utaznak, esetleg szlovák rendszámos terepjárót vesznek.

    Erősen félő, hogy 2 év múlva borul a költségvetés, amikor elfogy az államosított magánnyugdíjakból szerzett pénz.

    Hidd el ezt nem azért mondom, mert ellenük szurkolok, CHF hitelem van, bejelentve dolgozom, forintban van a pénzem, nem hiányzik nekem hogy összedőljön az ország. De látok esélyt arra, hogy Orbán meg az ilyen Szíjjártó meg Kósa féle dilettáns harcostársai kezében össze fog.

  43. Alfa mondja:

    Összefoglalva:
    http://www.vilaggazdasag.hu/velemeny/publicisztika/szervezett-butitas-335364

  44. Alfa mondja:

    Most, hogy a kormány 1 hónap alatt elherdálta a nyugdíjpénztárakból befolyt pénzt (államadósság _nagyobb_, mint mielőtt felhasználtak volna 1700 milliárd nyugdíjpénztári pénzt a csökkentésére) és idén eltőzsdézett (bukott) 100 milliárd forintot MOL részvényen, kiváncsi lennék mi a véleményetek a helyzetről?

    Gondolom nem maradtatok nyugdíjpénztárban. Milyen érzés belegondolni, hogy a 13 év alatt nyugdíjra befizetett pénzetek negyedét (azaz a teljes 8% manyup befizetést) elkúrta a kormány és már nyoma sincs?
    Kitart még a fanatizmus, szavaznátok újra ezekre a dilettáns gengszterekre?

  45. Alfa mondja:

    ÉS még ezeknek volt bőr a pofájukon komcsizni…
    http://velemenyvezer.blog.hu/2011/12/16/nem_pont_ezert_kergettuk_el_a_komcsikat

  46. Contra mondja:

    Továbbra sem érted, hogy a magánnyugdíjpénztári rendszer közgazdasági szélhámosság, kötelezővé tétele pedig hűtlen kezelés az állam részéről, aminek felelőseit bíróság elé kellene állítani.
    Az oda befizetett pénz ugyanis nem a te pénzed, hanem az államé, ahogy a nyugdíjjárulék is az államé. nem mondom, hogy ez így ideális,d e ettől még tény, hogy az adót sem magadnak fizeted be, abból nem te gazdálkodsz, hanem az állam.
    Az államadósság megugrásának oka köztudottan a forint elleni spekuláció, minekutána a multinacionális spekulatív nagytőke meg akarja regulázni Magyarországot, melynek példája ragadós lehet, és ez ijesztő a gengszterek számára.
    Emellett persze a kormány rengeteg ostobaságot elkövetett, ezt sosem vitattam. Nem is szavaztam rájuk. Azt viszont el kell ismerni, hogy a költségvetést sikerült bizonyos szinten stabilizálni, és számos területen (különösen a mezőgazdaságban és a vidékfejlesztésben) stratégiai fontosságú jó irányú változások indultak el, szemben az elmúlt évtizedek vidékgyilkoló politikájával.
    Aki azt állítja, hogy a mai bajok az elmúlt másfél év következményei, az vagy hülye, vagy tudatosan hazudik. A baj gyökere az a neoliberális felfogás, mely az államokat lemeztelenítette, kivette kezükből a gazdaság ellenőrzésének és formálásának minden eszközét, s a multinacionális pénzvilág helytartóságaivá, végrehajtó szerveivé züllesztette őket. ennek ékes példája a jegybanki függetlenség hajmeresztően aberrált gyakorlata, mely szerint a kormányoknak semmiféle ráhatásuk nincs (mert jogszabályok tiltják, hogy legyen) a gazdaságpolitika legfőbb eszközére, a pénzkibocsátásra. Ez bármiféle állami szuverenitást lenulláz. Amíg ez az aberrált rendszer áll fenn a nyugati civilizációban, addig a válságok egymást fogják követni, mert a nemzetközi spekulatív nagytőke ezekből profitál. Majd ha az államok végre megvívják saját szabadságharcaikat, akkor lesz változás.

  47. Contra mondja:

    A magánnyugdíjpénztári rendszert teljes egészében fel kell számolni. Az állam és a nemzet érdekei ellen való, hogy az államkasszát illető bevételek egy része magáncégek jövedelmeként jelenjen meg, s azzal tőzsdézzenek. Ez kimeríti a hűtlen kezelés bűncselekményét.
    Az államosítás fogalma önmagában nem ördögtől való, sőt. A stratégiai ágazatoknak meghatározó részben állami tulajdonban kell lenniük. Ez nemzetbiztonsági érdek. A befizetett nyugdíjjárulék NEM magántulajdon.

Reagálj!